Geen categorie

Marathontraining Rotterdam

Hoe bereid je je het beste voor op de marathon? Dat is waar iedere loper mee bezig is. En wat iedere loper wilt weten. Want iedereen wil de marathon zo goed mogelijk lopen. En als het kan ook nog met een PR.

Als je voor het eerst een marathon gaat lopen kom je vaak uit bij het traditionele schema. Een schema wat gebaseerd is op lange duurlopen. Deze wordt voor beginnende lopers als vrij intensief ervaren. Dit komt vooral doordat de afstand van de lange duurlopen wekelijks langer wordt, waardoor het lichaam nooit goed kan herstellen voor de volgende training. Hierdoor raakt het lichaam overtraind. Naast de lange duurloop, die vaak in het weekend wordt gedaan, worden er nog 2 a 3 trainingen doordeweeks gedaan. Dit is inclusief de intervaltraining wat ook een enorme belasting is voor het lichaam. Al met al een schema wat enorm belastend is voor het lichaam en waarbij er niet tegemoet wordt gekomen aan het herstel.

This is Running doet het anders. Zij hebben een andere manier van marathontraining. Met het 14 km schema van Sportrusten trainen zij op hartslag en met relatief korte duurlopen. Op deze manier wordt er heel bewust en gericht kilometers gemaakt. En waardoor de belasting tussen trainen en rust altijd in balans blijft. Hierdoor is het lichaam altijd weer hersteld voor de volgende training en kan er altijd weer optimaal getraind worden. Met het programma wat zij hebben trainen zij jaarlijks met vele groepen naar de marathon van Rotterdam. Dit wordt gedaan met marathontraining Rotterdam op de dinsdagavond in Capelle a/d IJssel en op de zondagmorgen in Rotterdam. De training wordt gegeven door eigenaar en trainer Michel de Wit. Heeft zelf 5 marathons gelopen. De eerste marathon in Rotterdam met het traditionele schema, waarna hij al vrij snel in aanraking kwam met het 14 km schema van Sportrusten. Sindsdien begeleidt hij met dit schema elkaar jaar veel lopers naar de marathon.

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *